Bizi Takip Edin


E-mail Grubumuza Katılın Web sitemize yeni eklenen duyurular ve güncel bilgilerden haberdar olmak için lütfen aşağıdaki alana e-mail adresinizi giriniz.




Güncel

Antalya 112 Acil Çağrı Merkezi İçin Merkezimizde Geliştirilen VETPRO Projesinin UA'ya Başvurusu Tamamlandı

2011 Yılı teklif çağrısı dönemi Hayatboyu öğrenme Programı Leonardo da Vinci Hareketlilik Projeleri kapsamında Antalya 112 Acil Çağrı Merkezi adına “112 Tek Numara Acil Çağrı Merkezi” isimli VETPRO (Mesleki Eğitim ve öğretim Alanındaki Uzmanların Hareketliliği) proje geliştirme çalışmaları Merkezimizde tamamlanarak 4 Şubat 2011 tarihinde Ulusal Ajans’a başvurusu yapıldı.

Avrupa Birliği tarafından, 29.07.1991 tarihli kararı ile birlik çatısı altındaki tüm ülkelerde 112 hattının “Single European Emergency Call Number” (Tek Avrupa Acil Çağrı Numarası) olarak kullanımının öngörülmüş olmasından hareketle Avrupa Birliği’ne uyum sürecinde ülkemizde “Tek Acil Çağrı Numarası” oluşturma çalışmalarına 2003 yılında Hollanda Hükümeti ile T.C. İçişleri Bakanlığı’nın işbirliği sonucunda uygulanan MATRA Projeleri kapsamında başlanmış, 06 Nisan 2005 tarihinde Antalya pilot il olarak belirlenmiştir.

Mevcut durumda yardım talep ve ihbarlarının alındığı çeşitli kurumlara ait 155, 156, 158, 110, 112, 177 vb. acil yardım telefonları yerine Türkiye’de de acil yardım numaralarının tek bir çağrıda toplanması gayesiyle Antalya ilinde 2009 yılından itibaren pilot olarak hizmete başlamış bulunan Antalya’daki uygulamanın, takip eden 2 yıl içerisinde ülkemizdeki tüm illere yaygınlaştırılması planlanmaktadır.

Bu bağlamda, Antalya 112 Tek Acil Çağrı Merkezi çalışanlarının AB üyesi ülkelerdeki örnek uygulamaları yerinde görmeleri ve tecrübe etmeleri için Antalya Valiliği AB Projeleri Koordinasyon Merkezi bünyesinde Çağrı Merkezinden bir personelin katılımıyla oluşturulan proje hazırlama ekibi “112 Tek Numara Acil Çağrı Merkezi” VETPRO proje geliştirme çalışmalarını tamamlayarak başvuru işlemini sonuçlandırmıştır.

Sözkonusu amaçlarla 2011 Yılı teklif çağrısı dönemi Leonardo da Vinci Hareketlilik Projeleri kapsamında hazırlanan proje teklifi ile 112 Acil Çağrı Merkezi’nin hizmet kalitesini arttırmak, Avrupa Birliği standartlarında hizmet vermesini sağlamak, ayrıca çalışanların mesleki becerilerini geliştirmek hedeflenmektedir.

Proje yerel ortakları Sağlık İl Müdürlüğü, İtfaiye Daire Başkanlığı, İl Emniyet Müdürlüğü ve yabancı ortağı Litvanya 112 Acil Çağrı Merkezi olarak belirlenmiştir. Antalya 112 Acil Çağrı Merkezi çalışanlarından 8 yöneticinin Litvanya’nın Vilnius şehrinde AB standartlarındaki bir çağrı merkezinde (Lithuaninan Emergency Response Centre - ERC) 2012 yılı Şubat ayı içerisinde yedi gün süreyle eğitici eğitimi almaları, yürütülen hizmetleri yerinde gözlemlemeleri ve mesleki becerilerini geliştirilmeleri amaçlanlanmıştır. Yurtdışında sözkonusu eğitimi alacak uzmanların, bu uygulamalara katılarak öğrendikleri sistemi ve deneyimlerini diğer uygulayıcılara aktarmaları planlanmıştır.

"2012: Proje Zengini Antalya" sloganıyla yola çıkan Antalya Valiliği AB Projeleri Koordinasyon Merkezinin 4 Şubat 2011 tarihinde 112 Acil Çağrı Merkezi tarafından Ulusal Ajansa başvurusunun tamamlanmasını sağladığı “112 Tek Numara Acil Çağrı Merkezi” VETPRO proje teklifi ile ilgili değerlendirme sonuçlarının Haziran 2011’de açıklanması beklenmektedir. Teklifin hibe kazanması durumunda proje 01.10.2011 tarihinde başlayıp bir yıl sürecektir.




Haber Listesine Dön Okuma: 2428

Anasayfa | Sıkça Sorulan Sorular | Etkinlik Takvimi | İletişim | Gizlilik ve Güvenlik | Mail Grubundan Ayrıl | Dokümanlar | Webmail | Antalya Valiliği 

Antalya Valiliği Avrupa Birliği ve Dış İlişkiler Bürosu | 2009 - 2016